söndag 9 augusti 2009

Våran dag

Nu ska jag skriva några rader om våran dag och inte bara massa länkar till tävlingar =)

Idag har vi varit hos Lilla Bus morfar och hälsat på. Vi bor i samma stad men ses väldigt sällan. Våran relation är inte den bästa och jag påminns ständigt om varför jag valde bort honom för så många år sedan.
Jag valde att ha kontakt med honom igen när Lilla Bus föddes för hans skull. Det är ju hans morfar och han har inte gjort honom någonting. Dom träffas som sagt inte så mycket och de tycker jag är skönt för jag är så rädd
att Lilla Bus ska ta efter hans trångsynthet och alla fördomar. Sånt som jag kämpar för att inte Lilla Bus ska ha.
Vi sparkade fotboll, lekte med bilar, sprang runt, åt glass och plockade vinbär.
Lilla bus älskar vinbär och speciellt röda och sura. Så de slank ner en hel del.
Äpplen fanns de gott om men dom var inte mogna än. Skulle få lite när dom var klara och jag har redan börjat planera för att göra Äppelgömmor och Äppelgrottor, pajer och kakor.

Fick med oss ca 1 liter blåbär hem också.
De blir till den dagliga morgon smoothin.



Jag har så mycket pyssel ideér i huvudet så jag håller på att bli galen!
Jag har fyllt två sidor i Tok Boken med bara ideér. Men de är svårt att greja nu när vi snart ska flytta. Vill inte dra igång för mycket och de mesta ska ju upp i den nya sen.
Såg en fin hylla när vi var på second hand affären runt hörnet som jag
vart väldigt sugen på. 20 kr kostade den bara men den va svart.
Undra om man kan måla den vit utan att de lyser igenom.
Ska gå ner och titta imorgon om den är kvar.




5 kommentarer:

  1. Det låter som att ni har haft en mysig dag tillsammans :) Härligt att kunna plocka härligt gott i trädgården.

    Det går bra att måla vitt på svart, men du får ju måla mer än en gång :)

    Ha det gott,
    Kram Therese

    SvaraRadera
  2. Ja, det är inte lätt med familj och släkt som man inte kommer överens med. Det är inte helt lätt att säga upp kontakten heller....

    Man blir alltid som mest pysselsugen när man inte riktig kan pyssla.. vet inte vad det är, men det är osvikligt så!

    Tja, det kan gå att måla över svart med vitt, men man kan bli tvungen att måla många varv, och då kan det se lite tjockt ut med färgen. Men går det inte att slipa bort färgen?

    SvaraRadera
  3. Mysig läsning om lilla bus.:-) Kram

    SvaraRadera
  4. TACK för de snälla kommentarerna om min tårtor! Jag gillar verkligen din foton du har i detta inlägg! Verkar som att ni har haft en mysig dag!

    SvaraRadera
  5. Fina bilder:) Verkar ha haft en bra och mysig dag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Den uppskattas verkligen ♥