fredag 14 augusti 2009

Tankar

Tänk att få ha ett hus eller åtminstonde en bostadsrätt. Så att man kunde göra som man ville. En trädgård att styra med, odla egna saker och kunna sitta ute och njuta. Få tapetsera om, byta golv, måla fönster och dörrar. Va härligt de skulle vara. Kunna göra verkligehet av alla inredningsdrömmar. Några miljoner på banken vore ju såklart bra att ha också....

Jag läser så många inredningstidningar i hopp om att hitta "min" Den jag gillar bäst. Tyvärr är de mycket hus och trädgård i alla. Förstår ju det men de gör mig bara mer sugen på att ha de själv. Får så mycket ideér om vad jag vill göra och hur jag vill ha det men många gånger är det svårt. Och dyrt. Jag skulle vilja ha en budget tidning. En billig tidning med mycket fina inredningstips och grejer man kan göra själv till bra priser. Vad får man då? IKEA katalogen? =) Den väntar jag för övrigt på. Ska bli så härligt att få krypa upp i soffan och titta igenom den. Gå tillbaka, markera vad jag vill ha. Dra in all insperation. Jag älskar verkligen IKEA. Dom har allt och till bra priser. Har en lång inköpslista därifrån med saker som ska köpas till nya lägenheten.


Vilken är eran favorit inredningstidning?
Jag tror att jag har läst minst 1 nummer av alla. Men satsar på att läsa i alla fall 2 nummer innan jag bestämmer mig för vad jag tycker om dom...

3 kommentarer:

  1. Å hus, jag vill oxå ha hus. NU!

    Min favotidning är nog Lantliv och Hus & Hem. Men sen brukar jag oxå köpa Allt i hemmet och Hem ljuva hem, så man kan nog säga att alla dom oxå är mina favvisar:)Ha en trevlig helg.

    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Jag är inte så sugen på hus. Jag har växt upp i hus och vet hur mycket det är att greja med som inte är roligt och som är dyrt; gräva för dränering, installera fjärrvärme, byta tak och sådana saker.. fast skänkte någon mig ett sekelskifteshus och någon miljon samtidigt skulle jag säkerligen komma på andra tankar. Men en bostadsrätt vore inte fy skam, så jag kunde genomföra alla mina idéer.
    Jag tycker att man kan få inspiration från de flesta tidningar, göra sin egen version och det behöver inte alls vara dyrt. Jag har svårt för vräkiga skrythem som verkar vara mer en installation än ett hem. Jag brukar gilla Lantliv och Allt i hemmet, men de senaste numren har varit sådär...

    SvaraRadera
  3. Ikea är verkligen så roligt att bläddra igenom! Annars är "Drömhem & trädgård"...mysig

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Den uppskattas verkligen ♥