söndag 2 augusti 2009

Min Tok Bok

Jag har börjat skriva dagbok många gånger. Men konstiga tankar om att man måste skriva varje dag, om allt som har hänt och allt man har känt. De har aldrig fungerat för mig. Ett par dagar på sin höjd. Men nu har jag en ny kompis:


Det här är min fina gröna Tok Bok. De är en alldeles vanlig, tjock skrivbok i storlek A6. I den skriver jag allt. Jag har en bredvid mig om jag läser en tidning för att skriva ner tex affärsnamn eller internetsidor jag vill titta på. Jag skriver ner tankar och drömmar, brev till mig själv, citat jag har läst någonstans, listor på vad jag ska göra och pysselideér jag får. Ibland skriver jag ner mina inlägg här för att jag har något att skriva men kan inte göra de just då. Jag skriver inköpslistor, filmer jag vill se och böcker jag vill läsa. Ja allting hamnar här i och de är så roligt. Roligt att skriva och roligt att läsa. Äntligen har jag hittat mitt sätt att skriva.

2 kommentarer:

  1. vet du att jag är precis likadan ;)

    SvaraRadera
  2. Gud vad jag har skrivit dagbok i mitt liv och rett ut många känslor. Tror jätte mycket på det..min blogg är en typ av dagbok när jag synligör mina tankar. Tycker om att du är så personlig!
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Den uppskattas verkligen ♥