lördag 1 augusti 2009

Härlig dag!

Idag har vi haft en härlig dag. En bra början på Augusti. Jag började med att städa lite innan Lilla Bus kom hem och fortsatte en liten stund efter att han hade kommit hem. Sen gav vi oss ut på en promenad tillsammans. Vi gick och pratade om allt möjligt och hittade en övergiventrappa i skogen.
Den ledde till en liten lekpark där vi stannade.
Vi höll varandra i handen hela tiden och
njöt av de underbara sällskapet och vädret.


En liten bänk mitt ute i ingenstans (väldigt nära vårat nya hem)
dit man kanske skulle bege sig för insperation någon gång.


Vi grävde i sanlådan och lekte med bilar,
gungade och sprang bland träden.



Efter maten gick vi bort till mamma för att hämta lite flyttkartonger så
nu kan vi faktiskt börja packa. 1 månad kvar!





Idag har jag känt mig som en bra mamma hela dagen.
Det händer inte så ofta.
Mycket fokus på Lilla Bus och massa härliga påhitt.
Jag har varit lugn och lyssnat mycket.
Lekt och busat.
De är som sagt sällan jag känner mig som en bra mamma.
Det dåliga samvetet över att han måste växa upp med skilda föräldrar finns alltid där.
Liksom stressen över pengar och hur de ska gå för honom.
Flytt, jobb och utbildning tar mina tankar väldigt ofta och de är hårt att vara "ny" separerad.
Tid och lugn finns det väldigt lite av när man är ensam med ett litet troll.
Jag försöker verkligen och försöker även att inte döma mig själv för hårt.
Jag gör de bästa jag kan och de jag tror är bäst just då.
Men de är sällan jag känner mig som en bra mamma....





3 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag ni har haft sonen och du! Ser jättemysigt ut! Första gången jag kikar in hos dig gillar din blogg och att du skriver så personligt! Kram från Maria

    SvaraRadera
  2. Underbart när man lyckas få sådana dagar då allt klaffar.
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Att vara en bra mamma handlar om att bara finnas till..det behöver inte i mina ögon vara leka utan att finna vid sitt barns sida. Att leva i ett förhållande som inte är bra är heller inget bra för ett barn. Jag är skilsmässobarn och har haft en mamma som älskar mig och jag har klarat mig långt. Du ska inte lägga skuld på dig själv..jag har inte läst så mycket på din blogg..men se istället framåt....små saker är också värdefulla..men sedan tror jag som du säger att en svag ekonomi kan alltid oroa en. Ta hand om dig!
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Den uppskattas verkligen ♥