fredag 21 augusti 2009

Min dröm

Vet ni vad min dröm är och alltid har varit? Att skriva en bok. Jag älskar att skriva och läser väldigt mycket. Böcker ger mig så mycket. En ny värld, insyn i andras liv och tankar, insikt, eftertanke, en lite stunds flykt från mitt eget liv, skratt och gråt. Det finns så mycket att uppleva i en bok.
Jag vill också ge det till någon läsare. Jag är inte intresserad av att bli känd utan att beröra. Vad jag vill skriva om vet jag inte. Jag har många olika förslag och tankar kring det. Mitt liv med ångest och fobier, livet som ensamstående, min uppväxt med en frånvarande pappa och en sjuk mamma. Skriva de som jag, baserat på mig eller som en "saga".
Jag har inte börjat än. Har bara många idéer som snurrar runt men ingen tar fästa. Vet ju inte ens hur man gör. Men jag fortsätter att drömma om min bok. En dag kanske den är klar. Någon gång kanske någon läser mina ord...


Vad är din dröm?

1 kommentar:

  1. Jag tror att ett bra sätt att komma igång med sitt skrivande är att gå en kurs i det! Det låter ju som att du har ett par uppslag redan!Själv skriver jag så mycket på jobbet att jag känner mig för matt att göra det när jag är ledig också. Även om herr Fräken tycker att med min fantasi borde jag kunna skriva barnböcker i parti och minut.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Den uppskattas verkligen ♥