onsdag 19 augusti 2009

090819

Tack för dom fina kommentarerna om Lilla Bus och blöjan. De känns skönt att jag inte är ensam om åsikterna. Han hade varit utan blöja hela dan idag (3 tim) och hållt sig hela tiden. Inte kissat överhuvudtaget. Men när vi kom hem kissade han faktiskt på pottan. Väldigt stolt mamma. Vi får väl se hur de går. Jag stressar som sagt inte. Men vet ni att till och med barnen på avdelningen går runt och säger att man inte får ha blöja när man går där! De är ju inte klokt!


Idag har de i alla fall kommit ett paket till mig. Ljuslyktorna som jag visade här
och de här fina tyget. Jag tycker att de är så mysigt.
Vet inte riktigt vad jag ska göra med de men jag har en stor cylinderformad kudde som jag funderar på att sy ett kuddfodral till och sen ha i soffan.
Vi får väl se vad de blir....


3 kommentarer:

  1. Jättefint tyg. Låter som det kan bli fint med en cylinderformad kudde.
    Kram kram Lina

    SvaraRadera
  2. Det ser ut som om det där tyget också skulle kunna bli en finfin tygtavla, tycker jag :-)
    Jamen visst bör väl barn få utvecklas i sin egen takt, inte ska väl de in i hetsen redan som 3-åringar?!

    SvaraRadera
  3. Tyget var jättefint,täkte direkt som ovanstående kommentar,skulle vara fint på en tavla.Det kanske räcker till både kudde och tavla.
    Blir arg när jag läser om att personalen verkar vara så okunnig,lite kränkande att tala så till barn tycker jag.
    Blöja eller inte, det kan gå över en natt så vill helt plötsligt ett barn inte ha blöjan längre.Stå på dig och ta det i den takt ni behöver.
    Kram Anneli

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Den uppskattas verkligen ♥