lördag 5 september 2009

MysLördag

Här ska tjänas pengar. Jag är i akut behov av en ny soffa men har inga pengar. Så allt vi inte behöver åker ut på Tradera. Har just lagt ut 31 akutioner. Jag scrappade mycket förr men har helt slutat och känner inget sug efter de så mycket pysselsaker åkte ut. Blir en omgång till nån dag och massor av Lilla Bus gamla kläder. De mesta växt ju faktiskt ur och är inte speciellt slitet.

Gör ni så? Säljer eller köper på Tradera? Jag köper faktiskt väldigt sällan grejer där men jag säljer mycket. De går faktiskt att tjäna ganska mycket pengar på de. Fast de är ju lite pyssel med de. Jag har sorterat, fotat och skrivit hela förmiddagen. Emellan så har vi lekt och tittat på film. Lilla Bus hjälpte till att sortera. Så duktig.

Idag vart de pastasallad till lunch. Med skinka, ärtor, majs och paprika.
Och egengjord sås. Inget som Lilla Bus tyckte om men jag åt glatt. Får väl frysa in resten och göra någonting annat imorgon eftersom de inte var så populärt.


SnigelPost?

De har kommit en liten snigel till oss. Han bor över brevinkastet.
Man får ju inte ändra och måla i en hyreslägenhet så då får man helt
enkelt piffa upp med andra medel.


Nu måste jag diska och plocka lite här hemma. Sen ska vi nog ta en av våra underbara promenader. De är så härligt att vara ute och gå med Lilla Bus. Vi pratar om allt möjligt som han kommer på och tittar på allt som finns. Så härligt att upptäcka världen genom hans ögon. Nu har vi dessutom skogen precis bakom oss.

3 kommentarer:

  1. Har faktiskt aldrig köpt eller sålt något på Tradera. Jag är ju sådär att jag vill klämma och se på sakerna i verkligheten innan jag köper, så det här med att köpa på nätet har aldrig varit min grej. Men säljer man barnkläder så verkar det vara big business!

    Visst får man tapetsera och måla om även i en hyreslägenhet, dock kan ju olika hyresvärdar ha lite olika regler. Jag har bofond på min lgh så jag kan ta av pengar därifrån för att göra om. Härnäst ska köksluckorna sprutlackeras!

    SvaraRadera
  2. Åh va söt! Missa inte min nya tävling! =)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Den uppskattas verkligen ♥