tisdag 28 juli 2009

Soffa...

Jag ska ha en ny soffa. Jag bara ska ha de! Den jag har nu är så fruktansvärt. Stor och brun från 70-talet eller nått. Den är hemsk. Visst, den fungerar och jag fick den gratis men ändå. Nu när jag flyttar så ska de bara vara sånt jag trivs med. Har tittat lite på IKEA på soffor.


Klippan en 4-sits och en 2-sits kanske. Svart och snygg. Rätt skön faktiskt men nästan för dyr. De skulle bli 4500 kr ungefär. För två stycken 2-sits blir de 3400 kr. Fast då i svart. Lite billigare i vitt men de känns inte så smart med tanke på Lilla Bus.
Lillberg 3 sist är ju oxå fin. Ca 2000 kr. Jag har redan en Lillberg 2-sits så de kanske vore nått. Nackdelen är ju att dom är just vita...
Klobo är billig. Två stycket 2-sits för 2000 kr. Fast dom är väldigt små.
Annars va den helt okej att sitta i och väldigt söt.
Verkligen inte lätt de här....

1 kommentar:

  1. Vi har en två sits Klippan i vårt allrum på övervåningen. Trodde att det var en tresits - men det verkar ju inte finnas... ;-) Tre får plats i den iallafall. Vi hade en gammal Klippan innan & var riktigt nöjda med den, så vi köpte en ny - svart! KÖpte två fotpallar till för att få lite extra sittplatser. Dessutom är det himla skönt att ha dem som fotpall också. Det som är bra med Klippan är ju att man relativt billigt kan köpa nytt överdrag till dem & då får en helt ny soffa. Dessutom finns det ju onädligt mycket tyger hos Bemz. Har du hittat dit? Där kan man beställa nya överdrag till Ikeamöbler!

    Här ser du bilder på vår Klippan soffa & Klippan fotpallarna.
    http://dahlarna.blogg.se/2008/july/allrum-fore-efter.html

    Ha det så bra!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Den uppskattas verkligen ♥