fredag 31 juli 2009

Måla om en pall och klä om en stol....

Jag undrar om de är svårt att måla om en pall.... Jag är inte så bra på sånt. Har ingen aning. Jag har en pall här hemma som inte är speciellt vacker. Den är målad i någon "hudfärg" och de är väldigt slarvigt gjort. Funderar på om man skulle kunna måla om den. Tänkte göra den vit och kanske med någon svart detalj på... Tror jag skulle vara fint. Men frågan är hur man gör. Ska man ta bort all gamal färg? Ska man slipa stolen? Måste man göra båda eller bara en av grejorna? Vad ska man använda för färg? Pensel eller roller? Usch va mycket frågor de blev och va lite jag kan om sånt här. Har ingen koll alls. Får väl leta lite på nätet och se om jag hittar någon info.

Dessutom skulle jag vilja klä om mina köksstolar oxå. Dom har ett blått litet tyg på sig nu som inte alls är fint eller passar in. De ska ju vara trä, svart och vitt i mitt nya hem hade jag tänkt så jag skulle vilja klä om dom. Är ju bara en enkel liten dyna så de borde ju inte vara så svart. Eller? Hur mycket tyg behöver man? Hur tar man bort de gamla och hur fäster man de nya? Är de något speciellt man ska tänka på kanske?

Jag tycker ju att sånt här är så kul men jag kan ingenting om de.
Måste nog lära mig lite mera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Den uppskattas verkligen ♥